Wednesday, August 7, 2013

Svojim vjerovanjem ili za svoju korist?

Zaista, rezultat čovjekovog djelovanja zavisi od namjere koju ima i energije koja ga vodi. Ovu tvrdnju najbolje mogu objasniti jednom poučnom pričom iz islamske historije:

Jedan narod je počeo da obožava drvo! Za to je čuo pobožnjak, vjernik u Allaha, pa ponese sjekiru i ode do drveta da ga odsiječe... Kada se približio drvetu, pred njim se ukaza Iblis, ispriječivŠi se između njega i drveta, te povika na njega:
- Skloni se čovječe! Zašto hoćeš posjeći ovo drvo?
- Jer ono zavodi ljude!
- Šta te se oni tiču! Ostavi ih u njihovoj zabludi!
- Kako da ih ostavim, kad je moj zadatak da ih uputim na pravi put!
- Tvoj zadatak je da ostaviš ljude slobodne da rade šta žele...
- Oni nisu slobodni... oni slušaju šejtansko došaptavanje.
- Da li to želiš da slušaju šta im ti kažeš?!
- Ja samo želim da slušaju ono što im Allah kaže!
- Ja ti neću dozvoliti da posiječeš ovo drvo!
- Ja ga moram obavezno posjeći!
Iblis uhvati pobožnjaka za vrat, a pobožnjak dohvati šejtana... i tako su se dugo hrvali, sve dok pobožnjak nije nadjačao i pobijedio u toj borbi. On je bacio šejtana na Zemlju i sjeo na njegova prsa, te mu reče:
- Jesi li vidio moju snagu?
Iblis, koji je bio poražen, odgovori slabim glasom:
"Nisam računao da si tako snažan... pusti me i čini šta hoćeš!
Pobožnjak pusti šejtana, a napor koji je uložio u borbi veoma gaje izmorio. Potom se vrati u svoju kuću da se odmori te noći.
Sljedećeg dana ponovo ponese svoju sjekiru i ode do drveta sa namjerom da ga posiječe. Međutim, Iblis izađe iza drveta vičući:
- Zar si i danas došao da ga posiječeŠ?
- Moram to učiniti.
- A da li misliš da si u stanju da me i danas pobijediš?
- Ja ću se boriti protiv tebe dok ne pobijedi istina!
- A gdje ti je snaga?
Pobožnjak ga dohvati i počeše da se hrvu. Bitka se okonča tako što je šejtan ponovo završio pod nogama pobožnjaka. On sjede na njegova prsa
i upita ga:
- Šta sad misliš o mojoj snazi?!
- Uistinu, tvoja snaga je iznenađujuća... pusti me i čini šta ti je volja, reče šejtan glasom onoga koji se guši. Pobožnjak ga pusti i vrati se svojoj kući, te prespava noć.
Prođe noć i osvanu dan, pa pobožnjak ponovo ponese svoju sjekiru i ode do drveta. Iblis se pojavi pred njim i povika:
- Zar nećeš odustati od svoje namjere, čovječe?
- Nikada... ja moram posjeći ovo zlo.
- Zar misliš da ću te pustiti da to uradiš?
- Ako se opet budeš borio sa mnom, opet ću pobijediti.
Iblis je razmislio na trenutak... Shvatio je da ga borba protiv ovog čovjeka neće dovesti do pobjede... Jer, nema ništa jače od čovjeka koji se bori za ideju ili vjerovanje.
Nije bilo nijednog načina da Iblis porazi ovog čovjeka, osim jednog:
varka. Iblis mu se blago obrati, rekavši mu:
- Znaš li zbog čega te sprječavam da odsiječeš ovo drvo?! Ja to činim jer se bojim za tebe i iz sažaljenja prema tebi. Jer, ako ga posiječeš, oni koji obožavaju ovo drvo te neće voljeti... pa zašto da sebi praviš nevolje? Nemoj ga posjeći a ja ću ti svaki dan dati dva dinara, da se njima pomogneš u svome izdržavanju, te da živiš u miru i sigurnosti.
- Dva dinara?
- Da, svaki dan ćeš ih naći ispod tvoga jastuka!
Pobožnjak je dugo razmišljao a zatim podiže glavu i reče Iblisu:
- A ko mi garantuje da ćeš učiniti to što govoriš?
- Ja ti to obećavam... i saznaćeš istinitost moga obećanja.
- Isprobat ću te.
- Da, isprobaj me.
- Dogovorili smo se.
Iblis pruži ruku pobožnjaku i tako sklopiše dogovor... Pobožnjak se vrati svojoj kući i svaki dan kada bi se probudio i zavukao ruku pod jastuk, nalazio bi dva dinara. Sve dok nije došao kraj tog mjeseca. Tog jutra zavuče ruku pod jastuk ali ne nađe ništa... Iblis je prekinuo davati zlatnike... Pobožnjak se naljuti i skoči, te uze svoju sjekiru i ode da posiječe drvo... Iblis ga zaustavi na putu i povika:
- Stani! Gdje si krenuo?
- Do drveta da ga posiječem!
Iblis se glasno nasmija.
- Hoćeš da ga posiječeš zato što sam ti prestao davati novac!
- Ne, nego hoću da uklonim zabludu i učinim da zasija svjetlo istine!
- Ti?
- Jel ti to mene ismijavaš, prokletniče?
- Nemoj mi zamjeriti, ali tvoj prizor me nasmijava.
- Ti to govoriš, lažljivče?!
Pobožnjak se okomi na šejtana i uhvati ga... Hrvali su se nekoliko trenutaka... ali borba okonča tako što je pobožnjak završio pod Iblisovun nogama... Iblis je pobijedio i sjeo na pobožnjakova prsa, ponosno mu govoreći:
- Gdje je sada tvoja snaga, čovječe?!
On reče glasom onoga koji se guši:
- Reci mi... kako si me uspio pobijediti, šejtanu jedan?!
Iblis mu odgovori:
- Kada si bio srdit radi Allaha pobijedio si me, a kada si se rasrdio zbog sebe pobijedio sam te... Kada si se borio za svoje vjerovanje pobijedio si me, a kada si počeo da se boriš za svoju korist pobijedio sam te!

Još poučnih priča iz islamske historije možete pronaći u predivnoj knjizi „Poučne priče – biseri arapsko-islamske tradicije“ Sanski Most, 2004. godine.



No comments:

Post a Comment