Wednesday, August 7, 2013

Odabrani citati Dževada Karahasana

„Primitivci mrze kulturu jer je se boje.“

„Sjeti se kako lijepo kažeš da je čovjeku strašno na ovome svijetu baš zato što mu je dragi Bog naložio da zna, a ograničio mu znanje da se ne bi uzdigao preko svojih granica.“

„Ne mogu ja začepiti mijeh vjetrova i ubijediti kišu da pada onda kad treba, ali mogu svoju kuću popuniti onim što treba onako kako treba. To me oslobađa straha pred svijetom i njegovim neredom ili redom koji ja ne razumijem pa ga doživljavam kao nered.“

„Visoko kompatibilno je ono što se može uskladiti sa svim, a sasvim se može uskladiti ono što nema osobina koje ga u u bilo kojoj mjeri određuju kao pojedinačan entitet. Visoko kompatibilan je, naprimjer, čovjek koji je beskrajno tolerantan i drag je svima, ali baš svima koji ga poznaju. A šta reći o takvom čovjeku, osim da je to ona vrsta ništarije koja se najviše volio ženiti sa sobom da ne bi, ženeći se sa nekim drugim, nekom nešto iskvarila?“

„Ja mislim da su najgori ljudi 'nekoliko knjiga'. Znate, oni poluobrazovani tipovi koji su pročitali dovoljno da bi mogli slagati ublehe, nisu pročitali dovoljno da bi shvatili kolike su budale, i koliko je teško, gotovo nemoguće, stvarno znati.“

„Mislite li vi zaista da je mene moja rahmetli majka rodila da bi iz mene i mog života neki kreten izbio profit?“

„Vi ste intelektualac upravo po spremnosti da se suočite sa problemima vremena, da, ako tako mogu reći, artikulirate, da jasnije formulirate pitanja koja muče vašega komšiju, vaše kolege sa posla, koji muče svakog građanina, svakog člana društva u kojem živite.“

„Ima dana koji nisu trebali svanuti. A ako su morali, ako je nužno da svane baš svaki dan, morala bi postojati neka mogućnost da čovjek izbjegne dan koji mu sigurno ne treba, recimo da se tog dana ne probudi ili da nekako drugačije ostane izvan njega. Bez te mogućnosti čovjek nije slobodan, nema i ne može biti slobodne volje u biću koje ne može odlučiti makar o onome što neće.“


„Možda će se jednom ljudski svijet i uređivati prema nalozima razuma, ali će to biti dosadan i suh svijet, bez ičega od onog zbog čega vrijedi živjeti i na šta se život i ljudi sa radošću troše.“

No comments:

Post a Comment